100 lat tradycji i innowacji

100 lat tradycji

Rozmowa z Przemysławem Dudziakiem – regionalnym dyrektorem sprzedaży i PR menedżerem w Makita sp. z o.o.

Przemysław Dudziak z marką Makita związany jest od ponad 20 lat od samych początków jej działalności w Polsce. Obecnie na stanowisku regionalnego dyrektora sprzedaży i PR menedżera odpowiada za strategiczne elementy działalności firmy na polskim rynku.

Redakcja: W ubiegłym roku Makita obchodziła swoje 100-lecie oraz 20-lecie polskiego oddziału. Co stanowi o sukcesie na rynku narzędzi i elektronarzędzi?

Przemysław Dudziak: Makita stara się oferować klientom produkt wysokiej jakości, profesjonalną obsługę sieci dilerskiej oraz dostępny i szybki serwis. Jesteśmy otwarci na światowe trendy i innowacje technologiczne oraz wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów. Ta z jednej strony stabilna i jednocześnie dynamiczna polityka pozwala nam się cieszyć sukcesem, jakim jest pozycja lidera rynku.

Obecnie rośnie popularność narzędzi akumulatorowych. Makita od lat jest w tej dziedzinie jednym z pionierów. Jakie dziś innowacje firma kreuje w tym segmencie?

Faktycznie, narzędzia akumulatorowe zawsze były oczkiem w głowie naszego działu badań i rozwoju. Dostarczamy rozwiązania, które zmieniają rynek elektronarzędzi akumulatorowych, i wciąż staramy się rozszerzać gamę produktów. Ostatnim przykładem jest linia narzędzi 2 × 18 V. To rozwiązanie pozwala korzystać z bardzo popularnych akumulatorów 18 V do zasilania narzędzi 36 V.

Czy można spodziewać się, że urządzenia akumulatorowe kiedykolwiek całkowicie wyprą te z silnikami spalinowymi?

Myślę, że jeszcze za wcześnie myśleć o tak radykalnej zmianie, ale na pewno udział narzędzi akumulatorowych w rynku będzie nadal dynamicznie wzrastał. Kolejne przełomy technologiczne oraz malejące ceny tych narzędzi, jak również coraz większa dbałość o środowisko naturalne zdecydowanie przyśpieszają tę tendencję.

Od jakiegoś czasu Makita mocno zaznacza swoją bogatą ofertę profesjonalnych odkurzaczy. Czym wyróżniają się oferowane produkty?

Ten dział w naszej ofercie w ostatnim czasie bardzo dynamicznie się rozwija. Poza tradycyjnymi odkurzaczami przemysłowymi rozwijamy ofertę odkurzaczy akumulatorowych, a sukces naszego robota czy odkurzacza plecakowego świadczy o zapotrzebowaniu rynku na takie produkty. W niedalekiej przyszłości planujemy kolejne innowacyjne rozwiązania w tym zakresie.

Co jest powodem zastąpienia marki Maktec linią narzędzi Makita MT?

Wynika to z przemyślanej, długofalowej polityki dotyczącej wzmacniania oferty dla rzemieślników oraz jest odpowiedzią na sugestie naszych klientów. Narzędzia Maktec zdobyły wiele rynków na świecie doskonałą jakością i niezawodnością. Nie ma jednak co ukrywać, że brandowanie tych narzędzi marką Makita zdecydowanie wpłynie na ich postrzeganie oraz nada jeszcze większą dynamikę i otworzy nowe perspektywy rozwoju.

      Gdzie produkowane są narzędzia dostępne na polskim rynku?

Narzędzia dostępne na polskim rynku mogą pochodzić praktycznie z każdej fabryki Makity na świecie, i tak zazwyczaj się dzieje. Ma to związek z polityką jakości i ujednolicenia norm produkcji w całym koncernie. W naszym centrum badawczo-rozwojowym w Anjo w Japonii dla każdej maszyny są ustalane standardy i normy produkcyjne, aby po rozpoczęciu produkcji można było elastycznie dopasowywać miejsce produkcji do potrzeb. Ewentualne przenoszenie produkcji między fabrykami musi się odbywać bez wpływu na jakość, z zachowaniem wszystkich norm technologicznych. Taka filozofia pozwala na swobodne przesuwanie i dywersyfikację produkcji oraz właściwe zarządzanie logistyką, w tym szybkością dostaw.

Jak wygląda sieć dystrybucji i w jaki sposób firma wspiera lokalnych partnerów?

Naszą dumą jest sieć profesjonalnych dystrybutorów i serwisów. W Polsce dysponujemy siecią ponad 800 punktów sprzedaży oraz ponad 350 serwisów. Wspieramy naszych dystrybutorów, organizując szkolenia produktowe i serwisowe. Naszymi celami są ciągłe wspieranie dystrybutorów i jak najlepsza, profesjonalna obsługa klientów. Wspieramy dystrybutorów również bezpośrednim doradztwem oraz opieką nad klientami końcowymi, co jest realizowane przez nasz zespół doradców technicznych.

Nieodzownym elementem sprawnej obsługi klienta jest serwis. Jak dba o niego Makita?

Szybki, sprawny i profesjonalny serwis jest jednym z naszych priorytetów. Stąd też sieć serwisów gwarancyjnych i pogwarancyjnych na terenie całej Polski. Już teraz dysponujemy siecią ponad 350 serwisów gwarancyjnych i pogwarancyjnych, naprawiających elektronarzędzia, narzędzia spalinowe oraz pneumatyczne.

Jakich nowości w ofercie Makity możemy spodziewać się w nadchodzących miesiącach?

Tych nowości będzie całkiem sporo i nie chciałbym przedwcześnie zdradzać szczegółów… Ale na pewno zaprezentujemy wiele maszyn zmodernizowanych, jak i nowości, ale również kilka całkowicie zaskakujących niespodzianek. Będzie kilka nowinek w dziale narzędzi akumulatorowych, nadal będziemy rozszerzać ofertę narzędzi 2 × 18 V. Ciekawostką będzie na pewno nowy odkurzacz akumulatorowy z układem zasilania narzędzi oraz wiele innych. Wiele ciekawostek szykujemy również, uzupełniając ofertę akcesoriów. Zapraszam do odwiedzania naszej strony internetowej, gdzie na bieżąco informujemy o wszystkich nowościach.

Po ubiegłorocznym jubileuszu proszę na koniec powiedzieć, czego życzyć firmie na kolejne sto lat?

Kolejnych lat budowania silnych relacji z naszymi klientami. Ciągłej gotowości do odpowiadania wyzwaniom, bo to budowało naszą strategię i leżało u podstaw naszych sukcesów do tej pory, a w przyszłości pozwoli utrzymać renomę innowacyjnej, nowoczesnej marki oraz pozycję czołowego partnera dla naszych klientów. Dziękując naszym klientom za te 100 lat i 20 lat w Polsce, pragniemy zapewnić, że to dopiero 100 lat, a my myślimy już o kolejnych.

Rozmawiał Gabriel Niewiński

Japońska firma Makita to wiodący światowy producent elektronarzędzi. Szczycąca się ponad stuletnią historią firma została założona w 1915 r. Jej siedziba główna znajduje się w mieście Anjō. Na polskim rynku Makita obecna jest od przeszło dwudziestu lat, a jej siedziba znajduje się w Bielsku-Białej, od 2009 r. w nowej siedzibie z nowoczesnym centrum logistycznym. Jako jeden z liderów rynku Makita ma na swoim koncie wiele innowacyjnych rozwiązań. W myśl oferowania klientom coraz bardziej użytecznych i ergonomicznych produktów firma jest jednym z pionierów w branży elektronarzędzi akumulatorowych. Już w 1969 r. Makita wprowadziła na rynek pierwsze narzędzie z akumulatorem – wiertarkę 6500-D. Niespełna 10 lat później bo w 1978 r. do sprzedaży wprowadzono pierwsze elektronarzędzie z akumulatorem Ni-Cd – wiertarkę 6010D. Z kolei już od 2005 r. firma oferuje elektronarzędzia z akumulatorami litowo-jonowymi – model TD130D, które po dziś dzień rozwija. Makita jest również właścicielem marki Dolmar oferującej sprzęt i narzędzia ogrodowe oraz tnące, a także nowopowstałej linii Makita MT z przystępnymi cenowo elektronarzędziami o dobrej specyfikacji.

2017-01-03
4
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket