Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

BSH

Rozmowa z Anną Drozdowską

Rozmowa z Anną Drozdowską

Anna Drozdowska jest kierownikiem sekcji komunikacji marek dużego AGD w BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.

Redakcja: Konkurs stał się ważnym wydarzeniem na mapie imprez związanych z designem. Co Panią, jako organizatora, szczególnie cieszy?

Anna Drozdowska: Konkurs „Siemens Future Living Award” rośnie w siłę i z roku na rok zgłasza się do niego coraz więcej osób. W obecnej edycji otrzymaliśmy ponad sto wyjątkowo dobrych jakościowo prac. Większość z nich podejmuje temat aspektów społecznych i próbuje zmierzyć się z wyzwaniami takimi jak człowiek versus technologia przyszłości. Jesteśmy dumni, że co roku pasjonaci designu i wizjonerzy przybywają tłumnie na naszą galę, na której można posłuchać interesujących i inspirujących wykładów znanych autorytetów i doświadczyć technologii przyszłości.

Co roku otrzymują Państwo coraz śmielsze, coraz bardziej intrygujące projekty. Jak ocenia Pani poziom prac zgłaszanych na „Siemens Future Living Award”?

Z roku na rok poziom merytoryczny prac rośnie. Uczestnicy czekają na kolejne edycje i bardzo rzetelnie przygotowują się do udziału w konkursie. Pełniąca funkcję przewodniczącej jury od pierwszej jego edycji dr Krystyna Łuczak-Surówka, znana i ceniona krytyk wzornictwa, podkreśla za każdym razem profesjonalizm i widoczne zaangażowanie autorów.

Czy prezentowane projekty, jakie mieliśmy okazję zobaczyć podczas gali, pomagają w późniejszych działaniach inżynierów marki Siemens pracujących nad nowoczesnymi urządzeniami?

Jedną z najważniejszych cech konkursu jest jego interdyscyplinarny charakter, dzięki któremu proponowane przez autorów projektów koncepcje często wykraczają poza technologie związane ze sprzętem gospodarstwem domowego i kuchnią. Marka Siemens jest zarządzana globalnie, dlatego też ośrodki badawczo-rozwojowe rozlokowane są na całym świecie i to tam powstają nowe koncepcje nowych urządzeń i rozwiązań technologicznych. Konkursowi „Future Living Award” i zgłaszanym do niego projektom przyglądają się inżynierowie pracujący dla marki, którzy śledząc jego rozwój, czerpią wiele inspiracji mogących realnie przyczynić się do opracowania konkretnych rozwiązań.

Czy formuła konkursu obecna jest także w innych krajach? Jeśli tak, jaką popularnością się cieszy i czy udało się któryś z pomysłów już zrealizować?

Cztery lata temu konkurs był przeprowadzony również na rynku niemieckim, jednak to właśnie jego polska odsłona odniosła wielki sukces, skupiając z roku na rok coraz większą rzeszę miłośników innowacji i nowoczesnego designu.

W jakim stopniu konkurs, poza oczywiście nagrodami i splendorem, wpływa na dalszy rozwój karier laureatów?

Wygrana w naszym konkursie jest ważnym elementem portfolio każdego z uczestników. Niektórzy z nich wracają do nas w kolejnych edycjach i zdobywają wyższe miejsca na podium, jak np. Miłosz Cichoń, który w tym roku zajął pierwsze miejsce, a w poprzedniej edycji był laureatem miejsca drugiego. Ideą konkursu od początku było stworzenie wydarzenia, dzięki któremu projekty nieznanych dotąd młodych i zdolnych ludzi będą miały szansę zaistnieć w świadomości dużej grupy odbiorców. Być może również dzięki temu przyczyni się to do zaimplementowania proponowanych przez uczestników konkursu rozwiązań w życiu codziennym.

Magda Strzykalska

Kliknij, żeby przejść do relacji z konkursu „Siemens Future Living Award 2016”

2017-04-07

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2016 InfoMarket