Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Czego konsument może żądać w ramach gwarancji?

Czego konsument może żądać w ramach gwarancji?

2018-07-03

Rzecz wadliwa może być reklamowana w ramach gwarancji lub rękojmi. Inne uprawnienia mogą wynikać z dokumentu gwarancyjnego a inne z rękojmi. Konsument ma prawo decydować z czego będzie korzystał. Jakie uprawnienia przysługują konsumentowi w ramach gwarancji? Z czego one wynikają z przepisów prawa, czy z dokumentu gwarancyjnego? Czy świadczenia gwarancyjne wynikające z reklamy są dla konsumenta wiążące?

Czytaj więcej...
Zwłoka w odbiorze rzeczy i zapłacie części ceny

Zwłoka w odbiorze rzeczy i zapłacie części ceny

2018-07-03

Kupujący i sprzedawca są stronami umowy na mocy której wzajemnie sobie coś świadczą. Każda ze stron ma swoje obowiązki z których powinna się wywiązać. Jednym z nich jest odebranie przez kupującego produktu od sprzedawcy. Jakie są skutki nieodebrania towaru od sprzedawcy? Czy konsument ponosi z tego tytułu jakąś odpowiedzialność? Czy sprzedawca ma obowiązek wyznaczyć kupującemu dodatkowy termin do odebrania rzeczy?

Czytaj więcej...
LivingKitchen

LIVINGKITCHEN

LivingKitchen Targi rosną w siłę

2018-07-02

Odbywające się w niemieckiej Kolonii targi LivingKitchen na niewiele ponad 7 miesięcy przed rozpoczęciem kolejnej edycji mogą już pochwalić się liczbą 160 potwierdzonych wystawców. W dodatku ta wyjątkowa dla branży impreza staje się jeszcze bardziej międzynarodowa niż dotychczas.

Czytaj więcej...
Co daje konsumentowi

Co daje konsumentowi RODO?

2018-06-13

Wiele szumu wywołały nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, które weszły w życie 25 maja br. RODO to rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które ma na cele przede wszystkim wzmocnienie tej ochrony. Dotyczy ono również konsumentów, którzy na co dzień zawierają wiele umów. Tym samym bardzo często udostępniają swoje dane osobowe, chociażby w e-sklepach. Jakie prawa zyskują konsumenci? Co się dla nich zmieni? Na co zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej...
Konsument przed sądem polubownym

Konsument przed sądem polubownym

2018-06-13

Konsumenci, którzy mają spór ze sprzedawcą mogą skorzystać z polubownego rozstrzygnięcia sporu przed sądem. Są to postępowania dosyć szybkie i nie obciążają konsumenta wysokimi kosztami. W jakiej formie należy złożyć wniosek do stałego sądu polubownego? Kiedy sąd może odmówić rozpatrzenia sporu? Jaką moc ma wyrok sądu polubownego?

Czytaj więcej...
W jaki sposób sprzedawca zwraca płatności?

W jaki sposób sprzedawca zwraca płatności?

2018-05-24

Konsument ma prawo odstąpienia od umowy. Dotyczy do jedynie zakupów robionych na odległość, czyli np. przez internet. Jeżeli okaże się, że produkt nie odpowiada konsumentowi może go odesłać sprzedawcy. W sklepach stacjonarnych zwrot produktu jest możliwy tylko wówczas, gdy regulamin sklepu to przewiduje. W jaki sposób sprzedawca może zwrócić kwotę uiszczoną za kupiony produkt? Czy zwrot uiszczonej ceny może wiązać się z kosztami dla kupującego?

Czytaj więcej...
Nowe przepisy o rękojmi

Nowe przepisy o rękojmi

2018-05-24

Trwają prace nad wprowadzeniem nowych zasad dotyczących rękojmi. Zmiany nie są duże, bo dotyczą w zasadzie jednego przepisu. Jednak dla konsumenta może to mieć istotne znaczenie. Czego dotyczą zmiany? Co zyskają konsumenci? Jakie są róążnice między dotychczas obowiązującym prawem a nowo tworzonym?

Czytaj więcej...
„Ostra promocja” po raz drugi!

FRANKE

„Ostra promocja” po raz drugi!

2018-05-11

Tylko do końca sierpnia 2018 r. można skorzystać z drugiej edycji „Ostrej promocji”. Jak zauważa sam producent, ubiegłoroczna kampania promocyjna spotkała się z bardzo pozytywnymi reakcjami ze strony klientów.

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket