Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Sprzedawca ma obowiązek informowania o dodatkowych opłatach

Sprzedawca ma obowiązek informowania o dodatkowych opłatach

2016-02-04

Jako konsumenci często korzystamy z zakupów przez Internet. Jest to prosta i szybka forma nabycia potrzebnych nam rzeczy czy usług .Widzimy cenę za produkt i nie zwracamy uwagi na inne dodatkowe koszty. Niekiedy są one nawet ukryte. Nowa ustawa o prawach konsumenta wprowadziła dla sprzedawców obowiązki informacyjne. Dotyczą one m.in. dodatkowych opłat, które ma ponosić konsument. O czym więc sprzedawca powinien nas poinformować? Na co powinniśmy zwrócić uwagę przy zakupach przez Internet? Jakie są skutki niedopełnienia obowiązku informacyjnego?

Czytaj więcej...
Odstąpienie od umowy z akwizytorem według nowych przepisów

Odstąpienie od umowy z akwizytorem według nowych przepisów

2016-02-04

Coraz częściej zdarza nam się, że ktoś zaprasza na spotkanie podczas, którego będziemy mogli kupić „ rewelacyjne” rzeczy w „rewelacyjnych” cenach. Na specjalnie zorganizowanych pokazach ( nawet w naszym domu) możemy nabyć sprzęt AGD, kołdry itp. Zazwyczaj ulegamy namowom i stajemy się szczęśliwymi posiadaczami różnych przedmiotów. Gdy chcemy zwrócić nasz zakup akwizytor często odmawia jego przyjęcia, powołując się na zastrzeżenia zawarte w umowie. Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Czy możemy odstąpić od umowy zawartej z akwizytorem? Ile mamy na to dni? O czym powinniśmy być poinformowani przed dokonaniem zakupu?

Czytaj więcej...
Kto ponosi koszty przesyłki?

Kto ponosi koszty przesyłki?

2016-02-04

Zamawiając towar przez Internet bierzemy pod uwagę jego cenę, ale również koszty przesyłki. Niekiedy produkt jest nam potrzebny „na już” więc wybieramy droższą drogę dostarczenia produktu. Zazwyczaj jest to kurier. Kupując przez Internet mamy prawo odstąpić od zawartej umowy i rzecz odesłać. Tu pojawia się pytanie. Kto ponosi koszty dostarczenia rzeczy do przedsiębiorcy w przypadku odstąpienia od umowy?

Czytaj więcej...
Czego konsument może żądać w przypadku reklamacji

Czego konsument może żądać w przypadku reklamacji według nowych przepisów?

2016-02-04

Już od stycznia 2015 roku zarówno przedsiębiorcom, jak i osobom fizycznym przysługuje rękojmia. Dotychczas osoby fizycznie mogły dochodzić swoich praw z tytułu niezgodności towaru z umową. Rękojmia daje konsumentom określone prawa, nieco inne niż te obowiązujące dotychczas. Czego więc możemy żądać, gdy zepsuje nam się kupiony sprzęt? Jakie obowiązki ma wobec nas sprzedawca?

Czytaj więcej...
Kupując przez internet mamy prawo do zwrotu towaru

Kupując przez internet mamy prawo do zwrotu towaru

2016-02-04

Kupując przez Internet mamy jedno podstawowe uprawnienie, mianowicie prawo do odstąpienia od umowy. Przysługuje ono konsumentom kupującym produkt na odległość, a nie w sklepach tradycyjnych. Mamy więc czas na to, by zastanowić się, czy towar pozostawić, czy też odesłać. W jakim terminie musimy odesłać produkt? Jakie mamy obowiązki wobec sprzedawcy? Ile sprzedawca ma czasu na zwrot naszych pieniędzy? Czy powinniśmy być poinformowani o przysługującym nam prawie?

Czytaj więcej...
Jak konsument może korzystać z gwarancji?

Jak konsument może korzystać z gwarancji?

2016-02-04

Gwarancja to bliźniacza siostra rękojmi. Zarówno gwarancja, jak i rękojmia dają konsumentowi określone uprawnienia. Z którego prawa będziemy korzystać decydujemy sami. Zanim podejmiemy decyzję warto przeanalizować dokument gwarancyjny i kodeks cywilny, by ocenić, co jest dla nas korzystniejsze? Co to jest gwarancja? Jakie daje nam prawa? Jakie obowiązki ma wobec nas gwarant?

Czytaj więcej...
Rękojmia - podstawowe prawo konsumenta

Rękojmia - podstawowe prawo konsumenta

2016-02-04

Konsument ma prawo dochodzenia swoich roszczeń w ramach rękojmi. Obecnie prawo to przysługuje zarówno osobom fizycznym, jak i przedsiębiorcom. Szczegółowe informacje dotyczące rękojmi znajdziemy w kodeksie cywilnym. Kiedy więc możemy złożyć reklamację w ramach rękojmi? Czego możemy żądać? O jakich terminach powinniśmy pamiętać? Kto ponosi koszty dostarczenia wadliwego towaru?

Czytaj więcej...
Rekompensata dla sprzedawcy

Rekompensata dla sprzedawcy

2016-02-04

Kupując produkt przez Internet przysługuje nam prawo odstąpienia od umowy. Według ustawy o prawach konsumenta mamy na to 14 dni. W tym okresie możemy dokładnie sprawdzić zamówioną rzecz i podjąć ostateczną decyzję w kwestii jej zwrotu. Tu może pojawić się problem. W jaki sposób sprawdzamy zamówiony produkt? Czy możemy go rozpakować i sprawdzić, jak np. pralka pierze czy zmywarka zmywa? Jakie mamy w tym zakresie prawa i uprawnienia, a z drugiej strony obowiązki?

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket