Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Naprawa gwarancyjna a termin gwarancji

Naprawa gwarancyjna a termin gwarancji

2018-10-02

Konsument, który korzysta z gwarancji może żądać od gwaranta uprawnień wynikających z dokumentu gwarancyjnego. Jednym z nich może być wymiana wadliwego produktu na nowy. Terminy gwarancji mogą być różne np. 1 rok, 2 lata czy też 5 lat.  Czy w przypadku wymiany wadliwego produktu termin gwarancji biegnie na nowo? Czy też termin gwarancji na wymieniony produkt jest krótszy?

Czytaj więcej...
Gwarancja producenta a gwarancja sprzedawcy

Gwarancja producenta a gwarancja sprzedawcy

2018-10-02

Konsument reklamujący produkt może wystąpić z roszczeniem wynikającym z gwarancji bądź  z rękojmi. Są to dwie niezależne od siebie instytucje. Najczęściej sprzedawca odpowiada  z tytułu rękojmi, a producent z tytułu gwarancji. Kto poza producentem może odpowiadać z tytułu gwarancji? Czy sprzedawca może być również gwarantem? Czy konsument może żądać naprawienia rzeczy w ramach gwarancji od sprzedawcy? Jakie są rodzaje gwarancji?

Czytaj więcej...
Zamówienie z obowiązkiem zapłaty

Zamówienie z obowiązkiem zapłaty

2018-10-02

Konsument robiąc zakupy, czy to w sklepie stacjonarnym, czy też internetowym ma obowiązek uiścić zapłatę za produkt. W sklepie stacjonarnym jest to proste, sprzedawca wydaje produkt konsument za niego płaci. Inaczej to wygląda w sklepach internetowych, gdzie robimy zakupy wirtualnie. Jakie obowiązki ciążą na sprzedawcy internetowym w sprawach związanych z obowiązkiem informowania o konieczności zapłaty? W którym momencie konsument powinien być poinformowany o obowiązku zapłaty? Jakie są konsekwencje prawne w przypadku niewywiązania się z obowiązków przez sprzedawcę?

Czytaj więcej...
Reklama porównawcza musi być uczciwa

Reklama porównawcza musi być uczciwa

2018-08-20

Reklama jest jednym z ważniejszych elementów przy podejmowaniu decyzji o kupnie produktu. Konsumenci często sugerują się zapewnieniami, które usłyszeli w reklamie. Sprzedawcy zaś robią wszystko, aby trafić do konsumentów i wpłynąć na ich decyzje. Reklama musi być jednak uczciwa. Jednym z rodzajów jest reklama porównawcza. Co to jest reklama porównawcza? Jakie warunki muszą być spełnione, aby była zgodna z prawem?

Czytaj więcej...
Wady prawne sprzedanej rzeczy

Wady prawne sprzedanej rzeczy

2018-08-20

Konsument może nabyć rzecz, która nie stanowiła własności sprzedawcy. Może to niestety przysporzyć problemów. Wiadomo, że prawowity właściciel może żądać wydania mu jego własności. Konsument zapłacił więc za kupiony produkt, a w konsekwencji musi go oddać. Co zrobić w takiej sytuacji? Jak się bronić przed nieuczciwym sprzedawcą?  Czy są instytucje prawa, które dają w takim przypadku ochronę konsumentowi ? Czy też w takiej sytuacji tracimy kupiony produkt i pieniądze?

Czytaj więcej...
Czego konsument może żądać w ramach gwarancji?

Czego konsument może żądać w ramach gwarancji?

2018-07-03

Rzecz wadliwa może być reklamowana w ramach gwarancji lub rękojmi. Inne uprawnienia mogą wynikać z dokumentu gwarancyjnego a inne z rękojmi. Konsument ma prawo decydować z czego będzie korzystał. Jakie uprawnienia przysługują konsumentowi w ramach gwarancji? Z czego one wynikają z przepisów prawa, czy z dokumentu gwarancyjnego? Czy świadczenia gwarancyjne wynikające z reklamy są dla konsumenta wiążące?

Czytaj więcej...
Zwłoka w odbiorze rzeczy i zapłacie części ceny

Zwłoka w odbiorze rzeczy i zapłacie części ceny

2018-07-03

Kupujący i sprzedawca są stronami umowy na mocy której wzajemnie sobie coś świadczą. Każda ze stron ma swoje obowiązki z których powinna się wywiązać. Jednym z nich jest odebranie przez kupującego produktu od sprzedawcy. Jakie są skutki nieodebrania towaru od sprzedawcy? Czy konsument ponosi z tego tytułu jakąś odpowiedzialność? Czy sprzedawca ma obowiązek wyznaczyć kupującemu dodatkowy termin do odebrania rzeczy?

Czytaj więcej...
Co daje konsumentowi

Co daje konsumentowi RODO?

2018-06-13

Wiele szumu wywołały nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, które weszły w życie 25 maja br. RODO to rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które ma na cele przede wszystkim wzmocnienie tej ochrony. Dotyczy ono również konsumentów, którzy na co dzień zawierają wiele umów. Tym samym bardzo często udostępniają swoje dane osobowe, chociażby w e-sklepach. Jakie prawa zyskują konsumenci? Co się dla nich zmieni? Na co zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket