Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Zniszczenie towaru w sklepie

Zniszczenie towaru w sklepie a odpowiedzialność konsumenta

2016-06-27

Robiąc zakupy w sklepie niejednokrotnie się zdarzyło, że niechcący został zrzucony towar z spółki, uszkodzone opakowanie czy zbita szklana butelka. Często sprawcami tych wypadków są dzieci. Może się również zdarzyć, że to konsument uległ wypadkowi wskutek np. poślizgnięcia się na świeżo umytej podłodze. Powstają zatem pytania: kto odpowiada za szkody wyrządzone w sklepie? Czy konsument zawsze musi płacić? Czy ma szansę obrony? Czy sklep odpowiada za doznane obrażenia np. wskutek niewłaściwego ustawienia towaru?

Czytaj więcej...
Konsument powinien

Konsument powinien pamiętać o terminach

2016-06-17

Konsument ma prawa, których może dochodzić w określonym czasie. Niektóre terminy zmieniły się po nowelizacji prawa konsumenckiego. Trudno je wszystkie zapamiętać, a na dodatek wiedzieć, co powoduje ich uchybienie. Zarówno przy sprzedaży na odległość, jak i w sklepach stacjonarnych przepisy dają określny czas na dochodzenie swoich praw. Co ważne należy również wiedzieć, jak je obliczać. Jakie są to terminy? Jakie są skutki ich niezachowania? Ile czasu mają sprzedawcy na wykonanie swoich obowiązków związanych np. ze zwrotem pieniędzy konsumentowi?

Czytaj więcej...
Czy kupując w sklepie musimy sprawdzić produkt?

Czy kupując w sklepie musimy sprawdzić produkt?

2016-06-17

Konsument kupując w sklepie sprzęt AGD czy RTV zazwyczaj otrzymuje zapakowany produkt. Sprzedawcy niekiedy proponują podłączenie sprzętu w celu sprawdzenia prawidłowości działania. Powstać mogą jednak wątpliwości, czy konsument musi sprawdzić kompletność i brak wad w sklepie? Czy jest to jego obowiązek? Czy w przypadku niesprawdzenia rzeczy traci uprawnienia wynikające z reklamacji? Czy sklep musi zapewnić odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru rzeczy?

Czytaj więcej...
Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności za wady

Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności za wady

2016-06-16

Strony mogą swobodnie kształtować treść umowy. Mogą w nich ustalać cenę, termin wydania rzeczy itp. Kupując produkty wiemy, że możemy korzystać z reklamacji z tytułu rękojmi. Jest to prawo konsumenta, które mu przysługuje w przypadku wad rzeczy. Powstaje zatem pytanie, czy można odpowiedzialność z tytułu rękojmi wyłączyć lub ograniczyć? Czy powinniśmy zwracać uwagę na zapisy umowy zawieranej pomiędzy sprzedawcą a kupującym?

Czytaj więcej...
Konsument zapłacił z góry i nie otrzymał towaru

Konsument zapłacił z góry i nie otrzymał towaru

2016-06-16

Kupując przez internet mamy różne możliwości zapłaty ceny za produkt. Możemy zapłacić z góry przelewem bądź wybrać zapłatę za pobraniem. Zdarza się jednak, że płacąc z góry czekamy na produkt, który do nas nie dociera. Co zrobić w takiej sytuacji? Jaki termin ma sprzedawca na wykonanie umowy? Czego możemy żądać , gdy zapłaciliśmy, a kupiona rzecz do nas nie dotarła?

Czytaj więcej...
Jakich błędów nie popełniać

Jakich błędów nie popełniać przy reklamacji produktu?

2016-06-16

Reklamacja towaru wydaje nam się pozornie prosta. Idziemy do sklepu zgłaszamy wadę produktu i oczekujemy pozytywnego rozstrzygnięcia. Schody zaczynają się wówczas, gdy trzeba dokładnie opisać wadę, podać termin jej ujawnienia, czy wskazać czego żądamy. Niekiedy sprzedawca pyta czy reklamujemy w ramach gwarancji, czy w ramach rękojmi. Nie bardzo w to wszystko wnikamy, bo naszym głównym celem jest pozbycie się wady bądź odzyskanie pieniędzy. Jakich więc błędów nie popełniać przy składaniu reklamacji? Na co zwrócić szczególną uwagę? Jak chronić swoich interesów konsumenckich?

Czytaj więcej...
Co jest korzystniejsze dla konsumenta

Co jest korzystniejsze dla konsumenta kredyt czy pożyczka?

2016-06-16

Konsumenci często korzystają z kredytów czy pożyczek. Są to dogodne formy pozyskania pieniędzy na wymarzony np. nowoczesny sprzęt AGD czy RTV. Nie zwraca się jednak uwagi na różnice między tymi instytucjami. Pojęcie pożyczki i kredytu nie jest tożsame. Czym zatem się różnią? Co dla konsumenta jest bardziej opłacalne? Na co zwrócić uwagę zaciągając kredyt bądź pożyczkę?

Czytaj więcej...
Akcesoria do urządzeń Gorenje można już kupić on-line

GORENJE

Akcesoria do urządzeń Gorenje można już kupić on-line

2016-03-10

W odpowiedzi na częste zapytania klientów, Gorenje Polska uruchomiło na swojej stronie internetowej zakładkę, gdzie można kupić on-line akcesoria i dodatkowe wyposażenie swoich urządzeń. Na szczególna uwagę zasługują przede wszystkim: pojemniki do gotowania na parze, zestaw do pizzy oraz profesjonalna szklana taca do piekarników.

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2020 InfoMarket