Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

CONCEPT

30 lat pasji do AGD

30 lat

Rozmowa z Moniką Kasprzyk – dyrektor handlową Concept Polska sp. z o.o.

Redakcja: W ostatnich tygodniach nasze życie zmieniło się o 180° z uwagi na epidemię koronawirusa. Jak w tym czasie radzi sobie branża AGD i Concept?

Monika Kasprzyk: Ubiegły rok zakończyliśmy pozytywnie i w równie optymistycznych nastrojach weszliśmy w nowy. Intensywnie pracowaliśmy nad kolejnymi projektami, jednak w wyniku pandemii koronawirusa musieliśmy przyjrzeć się sytuacji na rynku AGD i odpowiednio zareagować. Nasza branża, podobnie jak wiele innych, musiała wejść na inne tory. Z jednej strony nastąpiło wyhamowanie, spowodowane zaleceniami o pozostaniu w domu, z drugiej zaś konieczność odnalezienia się w nowych realiach.

Duża część handlu ze sklepów stacjonarnych przeniosła się przez to do e-commerce. Jak przygotował się na to Concept i jak duże wzrosty odnotowano w sprzedaży internetowej?

Przeniesienie handlu do sklepów internetowych to nie tylko zmiana miejsca, ale również asortymentu oraz sposobu komunikacji z klientem ostatecznym. Odnotowaliśmy znaczne wzrosty w grupach produktowych, m.in. w urządzeniach do kuchni, przy pomocy których rodziny pozostające w domach mogły poświęcić więcej czasu na wspólne przygotowywanie posiłków. Dotyczy to przede wszystkim wypiekaczy do chleba, które w pierwszych dniach pandemii sprzedawały się bardzo dobrze. Pielęgnacja włosów to kolejna grupa, która przy okazji zamkniętych salonów fryzjerskich zanotowała spory wzrost sprzedaży. W tym przypadku nieodzowne okazały się strzyżarki do włosów. Lodówki to asortyment, który również przyniósł nam wzrost obrotu w ostatnich dniach.

30 lat

Fot. Concept

Czy spadki sprzedaży w sklepach stacjonarnych da się w jakikolwiek sposób odrobić przez e-commerce, czy jest to jedynie minimalizowanie strat?

Wydaje się, że wzrost sprzedaży w e-commerce nie spowoduje odrobienia spadków w sprzedaży detalicznej, jednak widzimy w tej zmianie wiele potencjału. Do tej pory skupiliśmy się na dystrybucji sprzętu do sklepów detalicznych, dziś zaś intensywnie pracujemy z klientami sprzedającymi w sieci i ta współpraca to coś więcej niż minimalizowanie strat. Rozwinęliśmy także ofertę sklepu własnego. Na terenie Wrocławia, gdzie jest zlokalizowana nasza siedziba, oferujemy np. dostawę na telefon i e-mail w tym samym dniu, w którym wpłynie zamówienie.

Podobnie jak inne marki część swoich urządzeń Concept importuje m.in. z Chin. Czy epidemia na rynku chińskim zachwiała w znaczący sposób łańcuchem dostaw?

Już na początku roku wiedzieliśmy, że dostawy z Chin mogą być zachwiane. W okolicach chińskiego Nowego Roku było to już pewne. Podjęliśmy działania, aby zminimalizować ograniczenia i straty wynikające z braku dostępności. Z powodu pandemii koronawirusa również europejskie fabryki musiały zawiesić produkcję, natomiast nasze dostawy z Chin dziś funkcjonują już na zadowalającym poziomie i z dnia na dzień jest coraz lepiej.

30 lat

Linia Titania to jedna z nowości w segmencie dużego AGD marki Concept. Produkty odznaczają się wyjątkowym wzornictwem oraz najnowszymi rozwiązaniami technicznymi. (Fot. Concept (x2))

30 lat

W ostatnim czasie oferta dużego AGD powiększyła się o linię Titania. Czym się ona wyróżnia na tle innych, dotychczas oferowanych linii wzorniczych marki Concept? Jakie urządzenia w niej znajdziemy?

Luksusowe urządzenia z linii Titania, w czarnej stali nierdzewnej, dodadzą niezwykłej elegancji każdej kuchni. Concept jest w grupie liderów wprowadzających ten design na rynek, bowiem niewiele marek oferuje to rozwiązanie. Titania to jakość i bogate wyposażenie. W najbliższym czasie dostępne będą nowe modele z tej linii: ETV8760ds – elektryczny wielofunkcyjny piekarnik do zabudowy 60 cm Titania, ETV8260ds – elektryczny wielofunkcyjny piekarnik do zabudowy 60 cm Titania oraz MTV7525dswh – kuchenka mikrofalowa do zabudowy 25 l Titania. Ten segment asortymentowy obejmie również lodówki, płyty do zabudowy oraz okapy.

W ofercie marki Concept nie brakuje wolnostojących lodówek wielkogabarytowych, w których wykorzystywane są innowacyjne rozwiązania techniczne. Na jakie warto zwrócić szczególną uwagę?

Lodówki Concept wyposażono w technologie, które umożliwiają przechowywanie żywności w optymalnych warunkach. Jednym z takich rozwiązań jest sterylizator plazmowy. Plazma to czwarty stan materii, czyli zjonizowany gaz złożony z jonów, elektronów i ozonu. Ozon i jony ujemne sterylizują i chronią żywność przed bakteriami. Elektrony z dodatnimi jonami rozkładają komórki i niszczą bakterie. Myślimy również o ochronie środowiska i oszczędzaniu energii, dlatego oferujemy lodówki z funkcją Metal Cooling. Tylna ściana lodówki wykonana jest ze specjalnego materiału, który chłodzi bardziej niż konwencjonalne tworzywo sztuczne. W naszych lodówkach stosujemy również sprężarki inwerterowe, oszczędzające energię i dostosowujące moc do aktualnych potrzeb. Tymczasem klasyczna sprężarka chłodziarki zawsze przełącza się na pełną moc. Bardzo przydatną funkcją jest strefa zmienna, która daje możliwość pracy w trybie chłodziarki lub zamrażarki. Temperaturę w tej części lodówki można regulować w zakresie od -18 do +7 °C. W swojej ofercie posiadamy również lodówki z dwoma niezależnymi obiegami powietrza w zamrażarce i chłodziarce. Nasi klienci podkreślają również dostępność kolorystyczną w tej grupie produktowej. Linie designowe zbudowane są w oparciu o 4 kolory: biały, czarny, inox, dark inox i mają wymiary lodówek wielkogabarytowych (głębokość 67 cm i szerokość 83 cm), pozwalające na umieszczenie ich w większości kuchni.

30 lat

W ostatnim czasie kanał dystrybucji dużego AGD marki Concept powiększył się o sieć sklepów meblowych Mömax.(Fot. Concept (x4))

30 lat
30 lat
30 lat

Concept na początku 2020 r. rozpoczął współpracę z Mömaxem. Co z punktu widzenia producenta AGD daje taka współpraca i jakie produkty marki Concept dostępne są w tej sieci sklepów?

W listopadzie 2019 r. nastąpiło podpisanie umowy o współpracy z GIGA International, właścicielem marki Mömax, a w lutym 2020 r. został otwarty pierwszy sklep sieci w Polsce. Mömax to sieć sklepów meblowych i wyposażenia wnętrz. Pierwszy dom handlowy został otwarty w Niemczech, kolejne zaś w Austrii, na Węgrzech, w Rumunii, Chorwacji, Bułgarii i Słowenii. W sieci będą dostępne produkty Concept, urządzenia do zabudowy oraz lodówki. W ośmiu ekspozycjach mebli kuchennych można zobaczyć piekarniki do zabudowy, płyty kuchenne, okapy, zmywarki, mikrofalówki oraz lodówki. W Mömax będzie można kupić zestawy urządzeń marki Concept idealnie skomponowane i pasujące do wybranych mebli kuchennych. Rozpoczęcie współpracy z GIGA International to możliwość zwiększenia rozpoznawalności marki oraz potwierdzenie naszych działań w rozwoju linii produktowych opartych na designie i wysokiej jakości. Mömax planuje otwarcie kolejnych sklepów w najbliższym czasie. Dla firmy Concept to nowy kanał dystrybucji do sieci meblowej i wystroju wnętrz. Daje to możliwość dotarcia do klienta detalicznego bezpośrednio poprzez wizualizację wzornictwa naszych urządzeń w aranżacjach z meblami. Klient może poczuć się jak w swojej nowej kuchni z urządzeniami marki Concept.

Dziękuję za rozmowę. Na koniec zapytam, czy chcieliby Państwo coś przekazać branży i klientom w tym trudnym czasie?

W 2020 r. obchodzimy 30-lecie działalności naszej firmy. W okolicznościach bez pandemii koronawirusa świętowalibyśmy to razem z naszymi klientami, ale zgodnie z powiedzeniem „Co się odwlecze, to nie uciecze”, wierzymy, że będzie wiele okazji do celebrowania tej okrągłej rocznicy. Firma znajduje się w dobrej kondycji ekonomicznej i tylko od nas zależy, w jakim miejscu znajdziemy się po powrocie do normalności. Obecnie nie skupiamy się na jej utrzymaniu, ale na możliwościach rozwoju, aktywnościach, inicjatywach i innowacjach. Przyspieszamy wszystkie procesy firmy, wprowadzając nowe sposoby komunikacji z klientami. Wierzymy, że jest to najlepsze rozwiązanie w tym niełatwym czasie.

Rozmawiał Gabriel Niewiński

O firmie Concept

O firmie

Jindřich Valenta – twórca i właściciel marki Concept

Początki czeskiego przedsiębiorstwa Concept sięgają 1991 r., kiedy założyciel firmy Jindřich Valenta otworzył swój pierwszy sklep z artykułami gospodarstwa domowego, co stało się podwaliną jego dalszej działalności biznesowej. Dekadę później na rynku pojawiły się pierwsze urządzenia marki Concept. W 2003 r. postanowił otworzyć oddziały swojej firmy Elko-Valenta w Polsce i na Słowacji. Dziś już jako Jindřich Valenta – Concept firma oferuje bogate portfolio sprzętu AGD do kuchni i domu.

O firmie
2020-08-03

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2020 InfoMarket