Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Kategorie

Czego konsument nie może żądać od kuriera?

Czego konsument nie może żądać od kuriera?

2019-03-01

Dostarczanie przesyłek przez kurierów stało się powszechne. Niemalże każdy korzysta z usługi dostarczenia kupionej rzeczy do domu. Klienci mają liczne wymagania i oczekiwania, co do czasu dostarczenia przesyłki, czy jej wniesienia do mieszkania. Konsumenci nie wiedzą do końca, czego mogą żądać od kuriera, a do czego dostawcy nie są zobowiązani.

Czytaj więcej...
Czy sprzedawca ma prawo odmówić sprzedaży produktu?

Czy sprzedawca ma prawo odmówić sprzedaży produktu?

2019-02-28

Sprzedawcy zazwyczaj zachęcają do zakupów. Może się jednak zdarzyć, że przedsiębiorca odmówi sprzedaży produktu. W jakich sytuacjach jest to dopuszczalne? Czy kwestie te regulują przepisy prawa?

Czytaj więcej...
Odpowiedzialność odszkodowawcza z tytułu wady prawnej

Odpowiedzialność odszkodowawcza z tytułu wady prawnej

2019-02-04

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność nie tylko z tytułu wady fizycznej rzeczy, ale również z tytuły wady prawnej. Konsument, który kupił rzecz będącą własnością innej osoby ma określone prawa. Co to są wady prawne rzeczy ? Czego konsument może żądać w takiej sytuacji od sprzedawcy? Jak kształtuje się odpowiedzialność sprzedawcy?

Czytaj więcej...
Jak może postąpić kurier, gdy nie zastanie konsumenta?

Jak może postąpić kurier, gdy nie zastanie konsumenta?

2019-02-04

Konsument kupujący produkt przez internet najczęściej podaje swój adres domowy do doręczeń. Zdarza się jednak, że kurier dociera np. w godzinach pracy konsumenta i zastaje zamknięte drzwi. Paczka nie może być więc doręczona. Co w takich sytuacjach może zrobić kurier? Czy zgodne z prawem jest zostawianie paczki u sąsiada? Czy paczkę może odebrać inna osoba zamieszkująca pod tym samym adresem?

Czytaj więcej...
Terminy wykonania obowiązków z gwarancji i z rękojmi

Terminy wykonania obowiązków z gwarancji i z rękojmi

2019-01-01

Konsument, który chce zareklamować wadliwy produkt wybiera pomiędzy gwarancją a rękojmią. Sam decyduje, co jest dla niego korzystniejsze. Niekiedy argumentem przemawiającym za wyborem jednej z ww. opcji jest np. czas naprawy wadliwej rzeczy. Może być ona potrzebna konsumentowi np. do pracy i ten argument będzie decydował o wyborze. Jaki jest termin do wykonania obowiązków z tytułu gwarancji, a jaki z tytułu rękojmi? Z czego wynikają terminy wykonania tychże obowiązków?

Czytaj więcej...
Braki w gwarancji a jej nieważność

Braki w gwarancji a jej nieważność

2019-01-01

Konsument kupując sprzęt AGD-RTV zwraca uwagę na dokument gwarancyjny. Najważniejszy jest czas trwania gwarancji. Wiadomo, że daje on konsumentowi swego rodzaju ochronę na wypadek wadliwości produktu. Może on wówczas żądać np. nieodpłatnej naprawy. Jednak ważna jest również sama treść oświadczenia gwarancyjnego,  która określa obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego. Co powinien  zawierać dokument gwarancyjny? Czy musi być w formie pisemnej? Jakie są skutki braków formalnych dokumentu gwarancyjnego? Czy może być nieważny?

Czytaj więcej...
Wystawienie na sprzedaż produktu, którego sprzedawca nie posiada

Wystawienie na sprzedaż produktu, którego sprzedawca nie posiada

2018-12-01

Konsumenci kupując produkty na stronach internetowych wybierają szybki sposób zrobienia zakupów. Klikając na rzecz, którą chcą kupić wybierają sposób zapłaty i sposób dostawy. Często chcą ekspresowo otrzymać paczkę, bo dana rzecz jest im potrzebna. Niestety zdarza się tak, że sprzedawca nie może wywiązać się z umowy, bo rzecz jest np. niedostępna w magazynie. Czy sprzedawca może nie wywiązać się z umowy? Czy rzecz wystawiona na sprzedaż jest ofertą? Czym się różni oferta od zaproszenia do składania ofert przez konsumentów?

Czytaj więcej...
Czy konsument musi sprawdzić paczkę przy odbiorze?

Czy konsument musi sprawdzić paczkę przy odbiorze?

2018-12-01

Zakupy w sklepach internetowych wiążą się z koniecznością odebrania paczki od przewoźnika. Zazwyczaj musimy pokwitować odbiór wstawiając datę i swój podpis. Często sklepy przy potwierdzeniu złożonego przez nas zamówienia przypominają o konieczności sprawdzenia paczki. Czy sprzedawca może nakładać na konsumenta taki obowiązek ? Jakie są konsekwencje nie sprawdzenia przesyłki przy kurierze?

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket