Kamera 3D dwuobiektywowa

Kamera 3D

Dwuobiektywowa kamera JVC GS-TD1 ma w pełni oddzielne tory dla tworzenia obrazów 3D, tzn. nagrywa oddzielnie treść dla każdego z obu kanałów wizyjnych. Zatem rozdzielczość 1920 × 1080 pikseli jest zachowana, ale dla każdego oka osobno. Obrazy lewy i prawy są tworzone z wykorzystaniem dwóch 3,2-megapikselowych matryc CMOS.

Sygnały z obu matryc zarejestrowane cyfrowo na karcie pamięci mogą być przy odczycie poddawane przetwarzaniu i przeskalowaniu, np. w trybie side by side, gdzie obrazy lewy i prawy są przesyłane naprzemiennie. Stosuje się kompresję AVCHD (MPEG-4). Dwutorowe nagrywanie obrazów dla oka lewego i prawego pozwala na późniejsze wyświetlanie nagrań zarówno na sprzęcie 2D, jak i 3D w różnych konfiguracjach systemowych, np. z użyciem projektorów czy telewizorów 3D z okularami przełączanymi (aktywnymi) lub pasywnymi. W celu wyświetlenia pełnowartościowych obrazów 3D na ekranie przetwarza się je na rozdzielczość HD 1080p. Możliwe jest również natychmiastowe wyświetlanie obrazów 3D na 3,5-calowym wyświetlaczu kamery, przy czym w tym wypadku okulary nie są potrzebne. Stabilizacja zdjęć opiera się na wspólnej osi optycznej, co zapewnia zwartość i wyraźną głębię obrazów 3D. Co więcej, zapewniona jest automatyczna regulacja paralaksy, naśladująca ruch gałek ocznych, ustawiających się inaczej do obiektów bliższych, a inaczej do obiektów dalszych, co optymalizuje wrażenia stereoskopowe z obrazów 3D. Tę właściwość kamera zachowuje przy 5-krotnym zoomie. Towarzyszy temu ulepszone nagrywanie dźwięku przestrzennego w systemie Bifonic. W obu wypadkach zastosowano obiektywy o jasności F 1,2. Filmy 3D na pierwszej kamerze lub przetworzone z 2D na 3D na drugiej kamerze można oglądać bez okularów na 3,5-calowym dotykowym wyświetlaczu kamery. Widzenie 3D na kamerowych wyświetlaczach jest możliwe dzięki obecności specjalnej maski, która zasłania dla oka lewego to, co powinno trafić do oka prawego i odwrotnie. Oglądanie obrazu 3D na ekranie TV, dopóki nie rozpowszechnią się bezokularowe telewizory 3D, zawsze wymaga zastosowania okularów.

2013-01-27
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket